Daimler isi propune sa lanseze camionul autonom in SUA pana in 2027

Daimler isi propune sa lanseze camionul autonom in SUA pana in 2027

De mulți ani se discută despre camioanele autonome, dar dezvoltarea acestora pare să fie mult în urma mașinilor autonome, o industrie care a întâmpinat și ea probleme recent. Acum, totuși, subsidiara Mercedes-Benz, Daimler Truck, a prezentat primul său camion demonstrator autonom, înaintea lansării planificate pentru 2027 a serviciilor de transport marfă complet fără șofer.

Camionul care a prezentat tehnologia autonomă era o versiune complet electrică a modelelor Freightliner Cascadia de la Daimler, echipată cu senzori de lungă distanță care îi permit să observe mediul înconjurător, conform The Verge. Un computer puternic analizează datele și ia decizii de conducere pe baza acestor informații.

Companiile de camioane autonome au fost reticente anterior în a dezvălui date potențiale de lansare pentru produsele lor, dar Daimler afirmă că își dorește ca vehiculele sale să fie pe drumurile din sud-vestul SUA în 2027, transportând bunuri între centre ca parte a unui serviciu de transport marfă pe distanțe medii.

Camioanele autonome nu sunt o noutate. Încă din 2016, Otto, start-up-ul de camioane autonome achiziționat pentru 680 de milioane de dolari de Uber în acel an, și-a completat călătoria inaugurală, livrând bere în Colorado folosind un camion semi-remorcă echipat cu o serie de camere, lidar și radar.

Dar Uber și-a închis proiectul de camioane autonome doar doi ani mai târziu, în 2018, concentrându-se pe mașini autonome în loc de camioane.

De asemenea, Waymo a avut un program de camioane autonome, dar acesta a fost deprioritizat anul trecut în favoarea serviciilor de ride-hailing. Compania colaborează cu Daimler și subsidiara sa Torc pentru dezvoltarea platformelor autonome.

Ca și în cazul tuturor tehnologiilor autonome, camioanele autonome ridică întrebări privind impactul lor asupra locurilor de muncă umane. Joanna Butler, șefa grupului global de tehnologie autonomă al Daimler, nu a reușit să aline aceste temeri când a spus că Daimler își propune un vehicul autonom „care nu doarme, nu trebuie să se oprească și, în esență, poate conduce continuu în modul Level 4 de la hub la hub.”

Sistemele de vehicule autonome și semi-autonome au generat recent unele titluri îngrijorătoare. Luna trecută, SUA au deschis o investigație asupra funcției de asistență la conducere BlueCruise de la Ford, după două accidente fatale, în timp ce pilotul automat al Tesla a fost legat de zeci de decese și 1.000 de accidente. Tesla a rechemat, de asemenea, peste 2 milioane de vehicule în SUA din cauza defectelor pilotului automat în decembrie.

Cea mai mare poveste despre conducerea autonomă de anul trecut a implicat Cruise. O femeie a fost lovită de o mașină condusă de om în octombrie, fiind aruncată în fața unui taxi Cruise fără șofer care a trecut peste ea și s-a oprit cu roata din spate încă pe piciorul ei. DMV a dezvăluit mai târziu că vehiculul Cruise a încercat o manevră de oprire după ce s-a oprit, în timp ce pietonul era încă sub roți, târând-o încă 20 de picioare.

Daimler spune că va începe producția camionului Freightliner autonom doar când compania va considera că este suficient de sigur pentru a începe testarea pe drumurile publice, ceea ce va implica prezența permanentă a șoferilor de siguranță la volan. Compania a menționat că își imaginează modele viitoare mai avansate, care să nu mai aibă volane și alte comenzi tradiționale.